Мандрівники розповіли, чи можна продавати фотографії з подорожей і кому

Більшість з нас в подорожах звикла витрачати кошти, а не заробляти їх. Натомість мандри – це величезний ресурс, який можна перетворити на джерело прибутку, розповідає GoGala’s.

Нещодавно ресурс вже писав про 5 способів заробітку на власних подорожах. Та сьогодні мандрівники вирішили детальніше розповісти про один з них, а саме – отримання прибутку від продажу прав на використання фотографій та ілюстрацій.

Перш за все хочемо запевнити: продавати світлини можна. Заробіток на продажі зображень (а точніше прав на їх використання) включає в себе досить широкий спектр можливостей. Якщо ви гарно вправляєтесь у фотомистецтві та створенні графічних зображень, ви можете запропонувати свої роботи тим, хто їх потребує і готовий заплатити за них гроші.

Фотографії тревел-тематики – досить затребуваний матеріал. Проте у нього має бути відповідна якість та зміст. Якщо це просто безкінечні вервечки світлин хмар, зроблені через ілюмінатор або фото вашої родини на фоні Вавельського замку, то навряд чи це буде саме той матеріал, який зацікавить потенційного покупця. Фотографія має щось ілюструвати, розповідати історію, аби нею можна було оздобити статтю або використати в рекламі.

Також це може бути світлина високої художньої якості, яка не несе комерційного навантаження, але зможе прославити вас. Вмієте створювати графічні зображення, працювати у програмах для створення векторних зображень? Тоді ви теж зможете віднайти в цій статті щось для себе.

Якщо у вас є або ви можете створити саме якісний матеріал, давайте розглянемо можливості з його розповсюдження і продажу.

Для початку ви можете спробувати свої сили на фотостоках. Багато хто про них чув, хтось навіть пробував та мало хто перетворював роботу на них у постійний прибуток. Насправді це агентства (зазвичай, з іноземною пропискою), які продають права на використання зображень, виплачуючи їх авторам роялті.

Права на використання одного і того ж зображення можуть продаватися необмежену кількість разів за різними типами ліцензій. Окрім світлин можна продавати ілюстрації, малюнки, векторні зображення. Іноді фотостоки називають фотобанками, а авторів зображень (віднедавна ще й відео і аудіо продукції) – вкладниками. Нічого дивного: кошти з продажу прав на використання матеріалів є пасивним доходом, майже як відсотки від депозитів.

На деякі фотостоки можливо потрапити тільки пройшовши іспит – ваші знання та вміння повинні бути на належному рівні. Окрім того, кожне зображення, яке подає автор, проходить перевірку на технічну, естетичну та комерційну відповідність правилам, умовам і рівню фотостока.

Автори отримують, зазвичай, досить скромні відрахування. Більшу частину суми, сплаченої покупцем, забирає фотосток. Ці кошти йдуть на рекламу, оплату роботи інспекторів, утримання та обслуговування серверів і платформи, а також на, власне, прибуток фотостоку як такий. Але, зважаючи на те, що одне і те саме зображення може продатися навіть декілька тисяч разів (для цього воно, звичайно, має бути якісним та актуальним), й іноді його купуватимуть за розширеними ліцензіями, які коштують досить дорого, продаж робіт на на фотостоках може приносити непоганий сталий дохід.

В світі є безліч великих і малих фотостоків. Проте головним чином виділяють поодинокі макростоки і декілька основних мікростоків. Якщо потрапити на макростоки досить таки важко – фактично, вас повинні помітити тамтешні редактори і запросити, то на мікростоки реєстрація відкрита. Про них і поговоримо.

Один із найуспішніших стоків – це Shutterstock. Екзамен тут досить складний, вважається, що пройти його легше з ілюстраціями. Навіть з досить простою графікою подолати цю перепону легше, ніж з хорошими світлинами. При реєстрації одразу вказуйте ілюстратор ви чи фотограф (все залежить від того, з яким типом робіт ви проходитимете екзамен). Пізніше ви можете продавати і фото, і ілюстрації. Вирізняється цей сток тим, що продажі тут починаються майже одразу після потрапляння ваших зображень у базу. Зареєструватися та почати розбиратися з сайтом можна за цим посиланням.

Досить стабільно продає також фотосток Fotolia, що тепер також працює як Adobe Stock. Власне, реєстрація Позитивним моментом є те, що не так давно платформа Adobe продає зображення не лише, як окремі елементи, а й у складі підписок до своїх продуктів. Тобто теоретично користувачі Photoshop чи Illustrator можуть одразу інтегрувати авторські зображення з Adobe Stock в свої проекти. Відповідно, автор отримує за таке використання певні відрахування. Окрім того Adobe Stock розробив доступні зручний посібник (доступний української мовою) для тих, хто хоче розпочати співпрацю з цим фотостоком. Відшукати необхідні матеріали можна за цим посиланням.

Ще один фотосток, про який хочемо згадати – це DepositPhotos. Це також міжнародний фотосток, проте народжений він був в Україні (разом з тим, головний офіс наразі знаходиться в Нью-Йорку). Є україномовна версія сайту. Розібратися з роботою платформи та пройти екзамен досить легко, якщо у вас є якісні та актуальні зображення, що відповідають технічним вимогам. А от відшукати свою нішу, аби почати заробляти гідні кошти, можливо виявиться не так вже й просто. Реєстрація відкрита за цим посиланням.

Пам’ятайте, що, як і будь-яка інша робота, ця потребує серйозного ставлення, часу і зусиль. Тому, хоч ця справа, яку можна виконувати навіть у дорозі – аби був інтернет – і може принести стабільний прибуток, все ж не варто до неї ставитися недбало. Для роботи на фотостоках вам доведеться надіслати повну інформацію про себе разом з копією закордонного паспорту, вивчити технічні вимоги до зображень, постійно моніторити нагальні потреби покупців, тобто поставитись до цього варто серйозно. Тема, як бачимо, досить об’ємна, тому ми до неї ще обов’язково повернимося.

Також можна спробувати відправити матеріали у журнальні та газетні видавництва. При чому це можуть бути як українські, так і іноземні видання. Звичайно, якщо ви самі не розповісте про себе, навряд чи видавці і редактори знайдуть вас самотужки серед десятків тисяч інших фотографів.

Для цього можна завантажити декілька робіт, скажімо на Flickr, налаштувати захист авторським правом і відправити посилання з коротким описом вашої пропозиції. Або ж надіслати декілька фото, які якнайкраще висвітлюють ваш стиль та повідомте, з якими темами ви працюєте, в яких містах знімаєте тощо. Не навантажуйте редакторів десятками і сотнями своїх фото – хай би якими геніальними вони були. Відправте декілька гарних світлин, які б відповідним чином проілюстрували вашу майстерність.

Та, якщо при продажах на фотостоках всі права на зображення залишаються в автора, а покупець лише отримує право на його використання, то модель роботи видань може бути зовсім іншою. Скажімо, згідно з договором, ви можете не мати права продавати зображення іншим виданням чи на тих таки стоках, продаючи видавництву ексклюзивні права на використання вашого твору. А можливо ви змушені будете передати авторське право і не зможете більше використовувати власне зображення з жодною метою.

Хвилюватися завчасно, звичайно, не варто. Аби перестрахуватися, просто уважно читайте договори, не соромтеся перепитати і з’ясувати всі нюанси співпраці. Якщо наших читачів зацікавить ця тема, пізніше ми ще розглядатимемо різні нюанси роботи з іноземними агентствами та видавництвами.

Окрім наведених варіантів роботи з фотографіями, зверніть увагу на ще одну можливість. Різні фундації, виробники техніки, фотожурнали, неприбуткові організації регулярно проводять конкурси, переможцям та призерам яких виплачуються певні суми або вручаються цінні подарунки. Це особливо актуально, якщо ви працюєте в напрямку художньої фотографії (хоча іноді можна натрапити і на конкурси репортажних світлин).

Цікаво, що деякі організації проводять фотоконкурси виключно для тих, хто використовує для зйомки мобільні телефони.

Виробники фототехніки проводять конкурси щорічно. Аби ознайомитись та обрати щось для себе, перегляньте офіційній сайти виробників фотоапаратів та лінз. Уважно читайте умови конкурсу та поточну тему, яка може змінюватися кожного року.

Іноді для того, щоб зробити світлину, яку вподобає журі, не обов’язково навіть далеко їхати – можна просто вийти з дому і зробити вдалий кадр. Так, влітку 2017 року український фотограф з Херсонщини посів друге місце на фотоконкурсі від Nikon. На розсуд суддів фотограф відправив чорно-білий портрет ветерана біля стели з іменами загиблих у Другій світовій війні, який він зробив у рідному містечку Новотроїцьке 9-го травня.

Символічно і почесно, що конкурс проводився до 100-річчя компанії Nikon, а призи вручалися в Токіо.

Тож, як бачимо, немає нічого не можливого. Спробуйте і ви! Що як ваші мандри світом, Європейським Союзом чи Україною принесуть вам всесвітнє визнання?

COMMENTS

DISQUS: 0